onsdag 22 december 2010

TPC Studio Grandma's Attic del 4

Sista minuten-julklapp? Ja, det här albumet gick nästan så snabbt att göra!

När min mamma fyllde år fick hon en halvtrist Margrethe-skål som hon önskat sig, ett heltrist vattenpass som hon också önskat sig och så det här minialbumet som hon inte alls hade önskat sig. Gissa vilken present som hon blev gladast för?

Själva albumet är gjort av fem tags i olika former, både chipboardtags och vanliga klädetiketter, och hålls ihop av en kullänk från en av etiketterna. Sedan har jag målat, stämplat och klätt med papper innan jag fyllde sidorna med årets skol- och dagisfoton samt text om de älskade barnbarnen. Albumet stoppade jag sedan i en liten genomskinlig väska så att det ska kunna följa med i handväskan utan att bli skadat.


Framsidan består av en chipboardtag med ett hjärtformat hål och en prins-/prinsesskrona som hänger löst i kedjan. Chipboardtagen målades slarvigt med vit akrylfärg innan jag stämplade med en textstämpel över hela ytan och pyntade med blommor, pärlor och snöre. Baksidan har texten Syskonkärlek och ett hjärta.


Lager nummer två är en klädetikett med ett utstansat &-tecken. Även här målade jag slarvigt med vitt innan jag täckte baksidan med papper (syns genom &-tecknet) och stämplade vimplar som jag sedan täckte med crackle-lack. Ett snöre till vimplarna och en bandsnutt fick komplettera texten Isak & Tindra.


På baksidan av &-tagen finns text om hur barnen är tillsammans och ett litet hjärta.
Tindras tag är klädd med papper och ljusblå spets. Förskolefotot kompletteras med en liten blomma och pärlor.


På baksidan av Tindras tag kan man läsa både om hennes starka och svaga sidor.
Även på Isaks tag har den vita färgen fått komma fram innan jag chalkade, limmade på papper, knöt ett sidenband och limmade fast foto och en silverstjärna.


På baksidan sitter ett gammalt metall-klistermärke bakom texten om Isaks starka och svaga sidor.
På den sista tagen återfinns textstämpeln från framsidan, jag stämplade också några söta fjärilar och fäste en blomma och några blad.


Nu vill jag önska er en riktigt god jul med många mjuka paket (spara etiketterna!) och samvaro med människor du älskar.
MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...