tisdag 15 februari 2011

Å här kommer...

...nästa tjej som knep en DT-plats:




Hej! Jag heter Åsa men går under namnet asali på nätet. Jag är 33 år och bor med min familj, som består av min man Mattias och våra två barn, Ellen snart 5 år och Axel snart 2 år, i en by på landet i vackra Hälsingland. Här huserar även vår katt Zelda.

Jag har scrappat sen januari 2006 då jag gick hemma i väntan på dotterns födelse. Sen dess har det hunnit bli en hel del album som står här hemma i hyllorna. Att scrappa är ett fint sätt att bevara minnen och foton på familjen på. Men scrappingen har även blivit ett sätt för mig att få varva ner. När jag scrappar glömmer jag både tid och rum.

Mestadels handlar mina layouter om mina barn och deras framsteg i livet men det blir naturligtvis även om övriga familj/släkt och vänner. Det kan vara allt från glimtar ur vår vardag till känslor som jag vill förmedla till dem. Jag scrappar helst i 12x12” och jag tycker om att fylla mina layouter med papper i olika lager och en massa dekorationer mestadels i lite shabby chic-stil, så mina jag älskar papper från bl.a. Basic Grey, MME och Kaiser craft. I dekorationsväg så har jag oerhört svårt att vara utan blommor, pärlor och bling. Favoritverktyget är min skärmaskin, den skulle jag inte kunna leva utan.

Det roligaste med scrapbooking är att få skapa och vara kreativ, att få utlopp för känslor man har inom sig. Men det är naturligtvis också roligt att få se hela layouten växa fram och se slutresultatet. Sen har jag genom denna hobby fått ett gäng nya vänner vilket inte är helt fel. Två av dessa vänner har dessutom blivit mina allra närmsta vänner och vi umgås i vått och torrt. När vi träffas blir det massvis med prat som rör scrapbooking och massor av skratt!

Vill ni se mer av mig, så kika in i min blogg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...