fredag 28 maj 2010

Glitter, glitter,glitter!

Jag (Carina) fick ett lite annorlunda uppdrag av Jenny härom veckan. Det var att göra alster med en massa glitter på.
Jag fick olika färger på glitter hemskickade till mig och ni kan ju gissa hur mitt scraprum ser ut nu, jo glitter överallt!!. Men det var verkligen kul att "blinga" till mina alster riktigt ordentligt.

Här är mina tips för att få dit glittret ordentligt och få det att sitta kvar där det ska.
Först så täcker jag ytan som ska glittas med ett rejält lager lim, jag har använt mig av "Tombow mono glue" som finns i shoppen.
Sen så häller jag på glittret och ser till så det är täckt överallt .
Efter det hela har torkat så lägger jag på ett lager decoupagelim.

Det förseglar glittret så det är kvar där man vill ha det.

På den här layouten har jag glittrat chipboard bokstäver och även små runda prickar på det runda scallop pappret.





// Carina
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...