tisdag 24 maj 2011

4 år

Här hemma hos oss börjar alltid kalasandet med fika och paket i sängen, så även då Ellen fyllde fyra år. Jag passade på att fota henne då hon stolt visade "hur många fingrar hon fyllde". Fotot blev jättefint i sepia och då var det ju utmärkt att scrappa med Bo Bunnys härliga "vintage"-serie: Gabielle



De härligt bruna nyanserna är så fantastiskt roliga att arbeta med. Extra fint blir det om man lägger till en accentfärg. Jag valde turkos.

För att kunna använda precis de delar av papprena som jag ville valde jag att riva bort kanterna samt en cirkel i mitten på pappret "Dot" (har använt baksidan) för att sedan använda pappret "Gabrielle" (också det baksidan) bakom. På så vis fick jag en en mörk ram runt hela layouten plus att jag fick en mörkbrun cirkel bakom fotot. Fjärilen har jag klippt ur pappret "Flight". Sedan har jag dekorerat med div. spetsar, blingstenar, thickers, prima-blommor samt superläckra små metallkugghjul från Tim Holz.
Allt från stellas.se

// Åsa/asali
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...