torsdag 11 november 2010

Gäst DT - Nenne, del 2

I dag är det dags att visa layout nr 2 som Nenne skapat för Stellas.

Så här berättar hon om layouten.

"Nästa layout handlar om min yngste son som är ett riktigt charmtroll men även genuint omtänksam. Jag ville fokusera på bilderna och texten och var därför sparsam med papper, jag skar till små remsor, och några stansade jag ena kanten på, av fram- och baksida av MME-pappret och sydde fast dem på layouten. Av samma glittriga papper stansade jag ut några fjärilar att dekorera med tillsammans med läckra metalldekorationer av olika form och små halvpärlor. De läckra doilesarna klippte jag ut från en journalingruta från October afternoon. Texten skrev jag för hand men lät några nyckelord framträda bättre med hjälp av de fina gröna bokstavsstickersen."








Nennes sista alster visas här i bloggen inom kort!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...