tisdag 7 juni 2011

2 x Inkido

Ibland scrappar jag samma foto flera gånger men till olika album, och kanske med lite olika infallsvinklar beroende på i vems album sidan är tänkt att sitta. Ibland använder jag helt olika material till de båda sidorna beroende på vad jag vill förmedla, ibland använder jag liknande material men att texten skiljer sig åt.

Ibland blir det bara väldigt tokigt. Så var det den här gången.

Jag hittade fantastiskt fina Inkido-papper på Stellas.se och bestämde mig för att scrappa några söta foton på femåringen som liten. Jag skapade en sida som jag blev jättenöjd med, men det fattades några små detaljer så jag lade undan sidan så länge. Två veckor senare hittar jag en mapp med några fina Inkido-papper som jag inte visste att jag hade, jag letade i högen med foton och fann ett par bilder på femåringen långt innan hon blev just fem år... De passade perfekt till mina nyfunna papper! När så sida nummer två var färdig så när som på ett par detaljer så lade jag den åt sidan och... Hittade helt oförstående den första sidan jag gjorde!

Visserligen använder jag scrapbookingen som avslappning och terapi, men ibland är jag bara mer än lovligt disträ!

/MiaKvack


Sida nr. 1

Jag lade några metalldekorationer som mask på ett craft-cardstock och sprayade guldmist ovanpå. Sedan använde jag samma dekorationer som just dekorationer på sidan. Jag gillar när element återkommer.


Närbild på de fantastiska fjärilarna från mönsterpappret. Jag klippte ut dem och chalkade kanterna lite innan jag fäste dem i kroppen.


Närbild på den maskade och sprayade ytan. Jag gillar verkligen det svaga mönstret och den glittrande effekten.

Sida nr. 2
Jag använde det mönstrade pappret i stort sett i sin helhet, chalkade kanterna och monterade ovanpå ett cardstock.

Dessa fjärilar fick lite crackle-gloss på sig.

Papper och det mesta av dekorationerna kommer från Stellas.se





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...