onsdag 27 juli 2011

Rocket Age

Mitt senaste DT-paket innehöll charmiga retropapper från October Afternoons serie Rocket Age. Det passar ju mig som har en sjuåring med rymddille! *hahaha* Faktum är dock att serien är ganska neutralt mönstrad och de flesta av pappren passar till alla möjliga typer av sidor, inte bara på rymdtema, vilket ni kommer att få se. Idag visar jag dock upp pappret Captain's Log som sätter stilen ganska tydligt!

Det underbart charmiga rymdmönstret för tankarna till barndomen och jag ville göra en presentask till en kille som snart fyller 30 och förhoppningsvis gör samma koppling som jag själv. I skåpet hittade jag en gammal ask som jag klädde med pappret. På locket använde jag framsidan och till själva asken använde jag baksidan av samma papper. Jag sprayade med mist och skvätte svart akrylfärg på locket innan jag dekorerade med satinband, klistermärken och knappar. Avslutningsvis duttade jag med stickles här och där.

På Coop hittade jag lämplig fyllning: tuggummin med smaker jag minns från när jag och kompisarna cyklade ner till kiosken för att handla upp veckopengen. Under dem hade jag tänkt stoppa ner ett presentkort från en lämplig affär. Om det nu finns några tuggummin kvar när födelsedagen är här. Barnen såg nämligen sin chans att provsmaka. Flera gånger...


/MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...