lördag 30 juli 2011

Vackraste stjärnorna

Idag fortsätter jag att visa vad jag skapat med OAs Rocket Age.

Det här pappret har en härlig klanrutig framsida i mustiga färger, men den svarta baksidan med graflinjer och planeter var fullständigt oemotståndlig. Jag tyckte det passade perfekt till bilderna på barnen i stjärntröjor.

För lite mer liv i sidan skar jag ut ett hål efter ett glas och stansade ett mindre med en cirkelstans. På cardstocken bakom gnuggade jag fast rester av diverse gamla rub ons-alfabet, en härlig blandning av olika typsnitt.

Jag körde vit cardstock i min spiralbindningsmaskin för att få "anteckningsblock" att använda på sidan. Blandningen av kugghjul, stjärnor och bling passar till temat.

Stjärnknapparna var egentligen grå och blå så jag färgade dem med distresser och stickles för att de skulle sticka ut lite mer.

Slarviga symaskinssömmar fick förstärka intrycket.


/MiaKvack


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...