torsdag 9 februari 2012

Stenciler/masker

Hoppas ingen har missat att stellas har fått in en hel hög med härliga Stenciler/Masker från "the crafters workshop". Jag tänkte visa en layout där jag använt två stycken av dem.



Jag använde "circle grid" i 12*12 och i 6*6 för att få lite olika storlekar på mina cirklar. Först tog jag den i 12*12 och mistade med limegrönt över hela layouten. Efter det kladdade jag lite gesso runt kanterna för att cirklarna int skulle vara lika starka överallt.

Efter det tog jag den lilla "circle grid" i 6*6 och duttade med färg från en distress-dyna, först med "broken china" som är turkos och sen med "scattered straw" som är gul. Under fotona ser ni små cirklar men även upptill vid dekorationerna och några gula i övre hörnet på andra sidan.

Jag dekorerade sedan men flera olika spillbitar från gamla stellas-kit och ett gäng med stickers från MME. Sist ritade jag cirklar med svart penna genom att använda en tallrik och ett glas som mall och så satte jag brads runt cirklarna lite här och där.

Materialet hittar ni i Stellas webshop!

///Hanna/Fnyz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...