torsdag 21 maj 2009

Underbara MME


av: MissMian
För ett par dagar sedan kunde jag hämta ut ett DT-paket med papper och die-cuts från underbara MME's nya serie Pretty Please. Med i paketet fanns bland annat också blommor, filtband och knappar från Basic Grey. Med det underbara paketet framför mig så kom inspirationen direkt och det blev tre LOs på snabb följd!

Den första Lon höll jag ganska enkel. Ibland gillar jag verkligen att göra LOs utan massor av dekorationer. Det är svårare än det ser ut för ju mindre man har på LOn desto mer syns det också om man inte har bra balans mellan de olika elementen och om något sitter snett.


Jag älskar att MME papprena är dubbelsidiga eftersom man kan få ganska olika stil på sina LOs även om man använder samma papper. i den här serien är ena serien mer blommig och färgglad och andra sidan är mycket försiktigare. Det gör att man på ett enkelt sätt kan få papprena att passa olika foton och olika stilar.

På den här LOn har jag använt mycket av de lite mindre färgglada sidorna.

Här har jag istället använt mig av de färgglada sidorna för att förstärka sommarkänslan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...