lördag 27 mars 2010

Little Miss Muffet

Jag fick hem ett riktigt mumsigt DT-paket fyllt av papper från My Minds Eyes nya serie Quite Contrary, Little Miss Muffet och matchande dekorationer. Pappersserien är verkligen helt underbar! Läckra mönster i underbara färger och så MMEs härligt kraftiga papper med dubbelsidigt tryck och svag struktur.

Idag börjar jag i fel ände. Det som egentligen är en avrundning får ses som en liten försmak. Jag visar nämligen de påskägg jag pysslade ihop med de sista pappersbitarna och blommorna som blivit över när jag egentligen "scrappat färdigt", men med tanke på att påsken snart är här så känns dessa mest angelägna att visa upp.







Grunden är vanliga pappägg som jag täckt med skrynkligt tidningspapper resp. brunt silkespapper i flera lager. Sedan målade jag slarvigt med vit akrylfärg, chalkade lite och öste på med blommor. Tagsen är gjorda som fickor där jag stoppat ner ett par fjädrar. Slutligen fäste jag tagsen bland blommorna och fyllde äggen med godis!

Glad Påsk!

MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...