torsdag 24 juni 2010

Bruna toner 1

I mitt senaste DT-kit fick jag neutrala papper i bruna toner. Det var papper från Basic greys fantastiskt användbara serie "Basics" och Paper Lofts fina vintage-serie "Grandmas", kryddat med fina chipboards och anteckningsark från Basic Greys serie Capella. En underbar blandning som passar till det mesta. Jag gjorde ett medvetet val och skippade gammeldags bilder i sepiatoner som kanske skulle vara ett självklart val till dessa papper. Istället ville jag jobba med busigare foton med mer färg i för att få en fin kontrast.



Här har jag använt Grandmas Nutmeg tillsammans med Basics Vocab som jag sprayat glimmer mist på genom en bit punchinella. Kanterna är rivna, slipade och sotade med fluid chalk. Symaskinssömmar längst ut på kanterna ger en extra markering. Chipboards från Capella, anteckningsark från Basics. Bokstäverna är flera år gamla men kommer faktiskt även de från Stellas.

Här har jag använt Basics Syllabus tillsammans med akrylfärg och glimmermist. Jag stansade cirklar ur Vocab, Nutmeg, Thin Lizzy, notblad och ett ransoneringskort, chalkade och sydde fast. Chipboard och tag från Capella, bokstäver från Basics. Fjärilsstans Martha Stewart.


På återseende!

/ MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...