tisdag 6 juli 2010

Gäst DT- Maria Hartman

Idag är det gäst designer Maria som visar en hel hög med inspirerande layouter!
Och så här berättar hon om dem:

"Jag har fått papper från Graphic 45 A proper Gentleman Collection, ganska så murriga papper och även med lite klädtema. Jag har valt att scrappa lite höstfoton på mina barn och tycker då att det blir bra ihop. Papperen är dubbelsidiga och den ena sidan är alltid lite mer bara ”vanligt” mönstrad medans den andra går lite mer mot ”klädtemat”. Jag tycker det är bra när de gör så eftersom man då själv kan välja och vraka med vilken sida man vill använda till olika layouter. "

Höst 2009
"En layout gjord med ”lager-på-lager-principen” – det jag gillar allra mest. Jag framhäver mina foton genom att sandpappra kanterna. Har sedan dekorerat med blommor som jag också använde rub-ons på för att piffa till dem lite extra. "



Snap Shot
"Även här lager på lager och ett kluster med blommor av olika slag, lite spets och rub-ons, sedan färdigt! "



Full koncentration
"Här använde jag ett dokumentationspapper till att rama in det ena fotot lite. Skar ut den ena böjen med en skalpell… Dekorerade med de härliga rub-onsen, lite blommor och lite bling. De underbara bokstäverna finns också hos Stellas. "



Do you
"Kitet innehöll också ett papper med tidningsutklipp, vilket jag bestämde mig att använda som en rubrik. Här har jag istället för att sandpappra fotots kanter rispat lite med en kniv, vilket ger en lite sliten effekt. Har också förlängt gungan uppåt för att få lite mer liv i layouten. "



Hugo
"En enkel layout med lager på lager och ett härligt kluster med dekorationer uppe i högra hörnet. Effektfullt att bara jobba med svart, vitt och en färg till.
att få lite mer liv i layouten. "



Tack Maria för allt fint du skapat!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...