tisdag 26 april 2011

Fika del 1

Ibland är det roligt att göra någonting lite annorlunda, något som man inte brukar göra. Att scrappa färgglatt är alltid en utmaning för mig som dels älskar romatiskt och vintage, dels är väldigt försiktig med färg över huvud taget och jag kan erkänna att jag var lite nervös innan jag fick hem mitt DT-paket! *fniss*
När jag fick hem mitt färgglada DT-kit fick jag lust att göra något helt annat än layouter, att bara skapa och leka med alla dessa härliga färger. Pappren förde tankarna till barnkalas, tivoli och sköna sommardagar och det scrappade resultatet blev en massa olika glada saker på fika/picnic-tema. Idag visar jag några av sakerna, fortsättningen kommer på onsdag och torsdag.


Mumsigt! En pralinask, en cupcake och ett mycket enkelt kort. I överkant skymtar några färgglada vimplar, de får ni se mer av i ett senare inlägg.


Det ser faktiskt ganska smaskigt ut, eller hur?


Jag altrade en ask som innehållit riktiga praliner, och fyllde den med små scrappade läckerbitar istället.


Jag brukar använda mycket material och många detaljer på mina kort men dessa färgglada papper lockade fram något helt annat.


Muffins har jag gjort förr, och hade egentligen inte alls tänkt göra någon den här gången, men går det att skapa på på fikatema utan att göra en muffin? Nä, jag kunde inte låta bli. En muffin blev det och dessutom mycket mer romantisk än jag hade tänkt mig... Liknar faktiskt min vanliga stil! *fniss*

Papper och dekorationer hittar du på STELLAS.

MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...