fredag 23 september 2011

Gå-bort presenter

När vi är bortbjudna gillar jag att ge bort något ätbart som present. Hinner jag försöker jag piffa till det med lite fin dekoration.


Den här burken innehåller belgisk mörk choklad i krämform, ska visst vara helt underbar till salta kex. Jag har inte vågat smaka själv än, är rädd att den kommer ta slut på en gång...


Jag har använt en kakservett som grund och sedan stansat ut en cirkel med papper från Making Memories serie Paper Reviere, några varv med bakers twin och lite blommor och blad.

Innehållet i den här påsen ser väldigt mysko ut, vad det ser ut som på nära håll vågar jag nog inte berätta ;-) men det är te-rosor. Det är jasmin-te där de plockar och torkar hela blomman. När man sedan lägger det i tevattnet (förslagsvis i en glaskanna) så "slår blomman ut". En te-blomma räcker till en kanna te.

Här har jag använt samma papper, en kantstans från Martha Stewart och en söt trä-fjäril.

Ha en underbar helg!
Kramelikram Veronica/Leia
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...