måndag 13 september 2010

MME Lost & found

Mitt senaste DT-paket innehöll bland annat underbara papper och dekorationer från My Minds Eyes kollektion Lost & Found. Kollektionen består av fyra fantastiska serier i olika färgställningar och jag fick papper från den ljusblå Portobello road och den rosa Market street. Papperen är dubbelsidiga och många av dem har härliga glittereffekter.

Idag vill jag visa er en sida gjord med Portobello Roads "Buddies Perfect" och "Party Glass". Det framgår inte så tydligt men hela sidan glittrar fantastiskt mycket vilket föll sonen (numera sex år) i smaken. Han tycker nämligen att det är alldeles för lite glitter, blommor och andra fina saker i hans album.


Jag skar upp en stor del av "etiketten" som sitter på det prickiga papperet för att få in fotot och textpapperet under och skapa en illusion av att etiketten sitter ovanpå alltsammans.
De söta vimplarna hör till serien och kommer färdigmonterade med både snöre och häftkuddar. Jag valde dock att byta ut det ljusblå snöret mot ett brunt för att ta upp det bruna från rubriken.

Material jag använt:
Papper: MME Lost&Found "Buddies Perfect" "Party Glass"
Vimplar: Lost&Found
Bokstäver: Making Memories och American Craft.
Blommor: Prima och Storyteller.
Minihäftklammer: Tim Holtz.
Chipboardkompass, spets och krona.
Allt material hittar du i butiken.

/MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...