tisdag 9 augusti 2011

Gudmor

Jag gillar scrapmaterial som är flexibelt och kan användas på många olika sätt, till olika stilar och av olika typer av scrappare. Många papperstillverkare skapar också sina kollektioner så att vissa papper är kraftfulla i sitt budskap/tema medan andra papper (eller baksidorna) kompletterar med mer neutrala mönster. OAs Rocket Age är inget undantag vilket blir extra tydligt när man jämför den här sidan med till exempel "Vackraste stjärnorna" som jag visade för ett tag sedan. Jag var ute efter kontrast och det är svårt att se att de är skapade med papper från samma serie!

Vit cardstock har färgats med mist, chalk och crackle-färg, jag har stämplat och ruggat kanter för att få ett riktigt slitet och gulnat utseende.

Den stämplade tagen är häftad runt kanten på layouten för ett slitet, lappat utseende. Även chipboardfrimärket fick sig en omgång med stämplar och färger.

Ytterligare en stämplad tag som vikts runt layouten och häftats fast.

Vågformen kantade jag med en vacker spets som jag chalkade innan jag sydde fast.

Blomman är gjord av samma prickiga papper som sitter under det randiga. De turkosa ränderna får sällskap av bokstäver, halvpärlor och glitterlim i samma färg.


Papper, färger och dekorationer kommer från Stellas.
Stämplar, tags och bokstäver är privata.


/MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...