torsdag 4 augusti 2011

Puss

Som jag skrev tidigare går OAs Rocket Age alldeles utmärkt att använda till andra teman än namnet antyder. Det söta stjärnpappret i vanilj, rött och turkost är inget undantag, jag lät det bli bakgrund till en "bara för att"-sida om sonen.

När jag använder mönstrat papper som bakgrund skapar jag gärna ett "hem" åt fotografiet med färg eller papper, för att markera fotografiet och ge det lite "tyngd". Här använde jag akrylfärg, olika mister, stämplar, papper, sömmar och stickles. De mjuka färgerna fick sällskap av svart som kontrastfärg.

Jag mistade två olika cirkelmönster i olika färger ovanpå varandra, det ger sidan lite djup.

En vanlig adresslapp färgades med mist och distresser för att passa de mönstrade pappren.

De svarta blommorna fick sällskap av sömmar, skvätt och halvpärlor i samma färg.


/MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...