måndag 29 juni 2009

Gäst DT: Maja Stokk Lindahl, del 2

Hej igen!
Denna gång skapar jag med ett mumsigt paket jag fick för min tredje plats i scrapjakten.Paketet innehöll en massa gosaker i färgerna brunt, turkos och gult. Mönsterpapper från SEI´s serie POPPY, scalloped papper från JB och ett läckert papper från Creative Imaginations och så en massa annat kuligt smått och gott.

"Tonåringar"
Här har jag använt mig av en brun cs som bakgrund. Formen har jag ritat av ett JB papper. Tog fram symaskinen också och sydde runt pappret.Alla kanter på papprena är ruggade med en edge scrapper och sedan chalkade. Ramen runt fotot är en die cut från MME. Minirosor och cherry blossom. Allt hittar du i shopen.Loen har egentligen ingen titel.. eller så en väldans lång en =).. Klippte remsor och skrev med svart penna.Fjärilstämpeln är min egen som jag embossat med clear.

"Lekstuge stök"
Här har jag då JB pappret som bakgrund. Ytterligare en ram till fotot. Denna gång chipboard som jagmålat med promarker och sedan lagt stickles på. Blomchipboarden har jag gjort likadant med som ramen.Bokstäverna till titeln kommer ur mitt eget förråd.


"Vår lilla trädgårdsmästare"
Här har jag använt det roliga peppret från Creative Imaginations som bakgrund och kladdade på lite akrylfärg.Det turkosa pappret har jag format med hjälp av den chipboard ram som jag använt till fotot. På fotot ligger även en overlay från MME. Som dekorationer har jag här använt BG bling rubons och några andra små bling stenar.Bokstäverna till titeln ur mitt eget förråd.

Det var allt =).. Tackar nu för mig! Å tusen tack Jenny för att jag har fått så roliga paket att leka med!Önskar er alla på Stellas och alla bloggläsare en riktigt trevlig sommar!
Kram Maja
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...