torsdag 18 juni 2009

MiaKvack säger hej!

Jag heter Mia Derenbäck, MiaKvack på nätet. Jag jobbar som förskollärare och bor mellan Örebro och Kumla med man och två barn, i ett hus med renoveringsbehov och vildvuxen trädgård…
Jag har alltid gillat att skapa och har arbetat med många olika material innan jag fann scrapbookingen år 2000. Eftersom jag scrappat i nio år har jag sett många scraptrender komma och gå, men framför allt har jag sett hobbyn växa och utvecklas något enormt under dessa år. Det är verkligen jättekul!
Jag har arbetat som kursledare (scrapbooking) för ett studieförbund i tre år och under hösten ska jag även leda kurser för Stellas.se vilket känns spännande och kul! I och med det blir jag även en del av Stellas DT och kommer att försöka inspirera här i bloggen då och då. Härligt med nya utmaningar!
Min scrapstil är ganska varierad, jag gillar både det minimalistiska, grafiska och det shabby-romantiska. Däremot är jag sällan ”vild och galen” utan snarare rak och prydlig på mina sidor, vilket ni kommer att märka.

Mitt första DT-paket var ett enormt startpaket och innehöll papper från mitt favoritmärke; MME, (lika läckra som alltid!) och en himla massa annat.

Mönstrade papper från MME/Breaking free; Cowabunga och Sunkissed
Blommor från Prima och You Do, samt minirosor
Bokstäver från MME, American Craft, Prima och Doodlebug
Rubons från Basic Grey, MME och Pink Paislee
Blingramar från Prima
Biljetter från MME, bingobrickor
Cardstock och limprodukter.

Verkligen härligt att sätta tänderna/händerna i!
Utöver detta har jag använt en uggla, tyll, spets, och pins som finns i shopen, och en fågelholk från skåpet hemma!


Först ut är layouten Syskonkärlek som är dåligt fotad då det fattades en bokstav och den fick kompletteras på plats i butiken. Här ser man hur jag gillar att klumpa ihop dekorationerna i lager-på-lager.





Därefter behövde jag lite ljus och luft och skapade sidan Kusiner. Jag tycker om att ha mycket vitt papper runt ”samlingen” av material, det känns fräscht.



Småbitarna som blev över fick pryda en liten fågelholk av trä, tillsammans med en hel del dekorationer. Sonen, 5 år konstaterade upprörd; Men mamma, hur hade du tänkt dig att fågeln skulle komma in genom DET lilla hålet?





Papperet med pilar på var som gjort för fotot från dotterns trappklättrarperiod. Taggpapperet i botten för taknrna till trappsteg och passar in i trapptemat.



Jag scrappar inte bara i 12” utan även andra format och de mustiga papperen och de orangebruna blommorna fick sällskapa med några höstbilder mitt i sommaren.


Det var allt från mig för denna gång, på återseende!
MiaKvack








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...