måndag 8 juni 2009

Gäst DT: Maja Stokk Lindahl

Jag som trodde min inspiration flugit sin kos hade helt fel.
Blev så glad när det damp ner ett fint kit som innehöll
Making Memories Just Chillin girl papper ,några cs, massa die cuts,
minirosor, rick rack band i filt, chipboard, bling och lite annat smått och gott.
Kunde ju inte hålla fingrarna borta, så jag satte igång och skapade på en gång.
Det blev tre loer och ett kort.



Här har jag använt 4 olika papper ur serien. Ur det ena har jag klippt ut de svarta blommorna
och fjärilen som jag piffat upp med lite stickles och några blingstenar.
kanterna på de två andra papprena har jag ruggat upp lite och vikt upp kanterna.
Under fotot har jag lagt en orange fotomatta. Delar av titeln skrev jag också på den oranga csen.
Det 4:e pappret hittar ni inne i laberholdern, där jag även skrivit lite journaling med svart penna.
Övriga dekos är också från kitet minirosor , rick rack bandet och det lilla gemet. De tre chipboardcirklarna
uppe i hörnet har jag färglagt med promarker pennor.




Här har jag busat till det lite mer. Återigen har jag använt fram och baksida av ett och samma papper.
Skar ut en ram ur pappret och klistrade fast på den svarta csen. Sedan tog jag bara en bit och använde
som en lite större fotomatta bakom fotot. Som dekorationer är det chipboard från kitet som jag färglagt
med promarker och piffat till med glossy accent, bling och stickles. Har även i kanterna på chipboarden använt
grön chalk (moss grönt) som återfinns i shopen. Som liten journaling cirkel har jag använt en die cut.
Stjälkarna till blommorna har jag sytt för hand och thickers bokstäverna är AC sprinkle tagna ur eget förråd.



Här har jag använt fram och baksida på ett och samma papper. Sedan har jag lagt till ett jornalingblad
som och är från Makingmemories och återfinns i shopen. Ett par die cuts , rick rack band och chipboard som var med i kitet.
Åter igen har jag målat chipboarden med promarker. Här har jag doodlat en ram runt pappret och dragit lite streck
runt journalingpappret och det randiga pappret. Ur egna gömmor en Maya Road uggla, AC thickers sprinkle ( men du finner dom även i shopen )
och dymo text.



Här har jag förutom ett mönstrat papper använt en die cut ram och blommorna ur kitet. Sedan har jag doodlat på friskt
och stämplat med BG clearstamp (som ni naturligtvis hittar i shopen)



& ett litet kort till =)

Tackar för mig! Superkul var det!! // Maja
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...