måndag 12 april 2010

Little Miss Muffet del 5

Idag tänkte jag bjuda på en lektion i sparsamhet *fniss*
Nädå, men jag gillar att utmana mig själv att "använda färdigt" materialet istället för att bara börja på nytt hela tiden.
Vid senaste Stellas besöket hittade jag detta underbara scalloped-papper som bara måste få följa med hem. Gissa om Jenny prickade rätt med DT-paketet? Jag tyckte så mycket om det att jag till och med köpte till extra papper! *fniss*
Mönstret är ganska krävande så jag dämpade det genom att måla med vit och cremefärgad akrylfärg. Sedan placerade jag fotografierna i ett block med riven kant, byggde på med rivna remsor av mönstrat papper och avslutade med blommor. Snabbt och enkelt.
Allt material utom bokstäverna kommer från Stellas. (eller det gör de också, men för ett par år sedan)
Sedan två utmaningar i en:
Efter "Mormorlayouten" hade jag några bitar mönstrat papper kvar, absolut inga förväntningar på mig att skapa mer men fortfarande 30 minuter kvar av min pysselkväll, så jag bestämde mig för att verkligen snabbscrappa av resterna. Jag flyttade runt bitarna (inget skärande här inte!) tills colorblockingen (med hål under fotot eftersom pappren inte räckte riktigt) kändes någorlunda balanserad, återanvände innerbiten från hjärtat jag gjorde till en annan layout, tryckte dit ett foto och några dekorationer som råkade ligga på skrivbordet och avslutade med några snabba pennstreck. Med tanke på att layouten är gjord på trettio minuter av pappersspill tycker jag att den är helt ok, även om den inte precis placerar sig på topplistan...
Och avslutningsvis ett litet bevis på min besatthet:
Kvar från mitt DT-paket fanns nu bara en liten riven bit brunprickigt papper, ca 1x5 cm och verkligen inget att spara, men av någon anledning så låg den ändå kvar på skrivbordet kvällen därpå när jag gjorde slut på de sista resterna från en annan MME-serie, och eftersom jag behövde något brunt för att balansera upp de skarpa färgerna fick den göra sällskap med en riven bit från den klassiska MME-kanten. Nu har jag inte minsta smula, och då menar jag verkligen INTE MINSTA SMULA kvar av mitt DT-paket, snacka om att utnyttja papperen fullt ut! *skratt*
Kram på er!
MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...