söndag 11 april 2010

Little Miss Muffin del 4

Här kommer det näst sista Little Miss Muffin-inlägget från mig. Jodå, det kommer ett imorgon också... -Är det inte fantastiskt att kunna skapa fyra layouter, två kort och två påskägg med samma papper utan att tröttna???


Det här var de första fotografierna jag plockade fram när jag fick hem DT-paketet. De var så självklara i både färger och tema.

Jag har sprayat det ljusa pappret med glimmermist, skrapat kanterna ganska kraftigt, chalkat och sytt ihop med det rosarutiga. (jag snålade och skar bort mittbiten på det rosa först) Några remsor mönstrat papper fick tillföra lite mer färg. Sedan gick resten av sig självt. Fotografierna hittade sina platser på egen hand och likaså blommorna. Jag har sprayat en del av blommorna med glimmermist och chalkat vissa av dem, och textrutan och bokstäverna slipades och chalkades.

Allt material kommer från STELLAS.


Jag gjorde ett enkelt kort av några bitar som blivit över. Tyll och pins, lite sandpapper, lite chalk, några symaskinssömmar och en gnutta Crackle Accents. Så mycket mer behövs inte. Den bruna bården är den klassiska MME-kanten som jag tagit tillvara.

MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...