torsdag 8 april 2010

Mera cybercrop

Även om CC-helgen var för min del fylld av födelsedagskalas och annat så hann jag scrappa en del till de olika utmaningarna och idag tänkte jag bjuda er på lite bilder.

Först av allt vill jag be om ursäkt för kvalitén på bilderna, det är verkligen inte lätt att fota i kvällsdunklet.

Den här sidan gjorde jag till utmaningen "Konstverket". Vi fick en bild att inspireras av och skulle dessutom använda någon form av färg. Jag inspirerades av den härliga skarprosa färgen och fångade även upp de handskrivna textremsorna. Material från kitet är det rosa och det bruna pappret och så gott som alla dekorationerna.

Sedan var det dags för ett kort på temat creepy. Jag valde att göra ett kombinerat shakerkort/presentförpackning av en gammal MCdonaldsleksak som hålls ihop av ett inbyggt magnetlås. (liknande går att skära till själv av kraftig kartong.)

Jag klädde kartongen med svart papper, skar ett runt hål i framsidan, monterade dit overheadplast med spindlar och glaskulor emellan samt dekorerade med mönstrat papper, glitterlim, blommor och spindlar. Eftersom kartongen redan hade ett magnetlås behövde jag inte tänka på stängningen, annars kan man använda tex ett sidenband.








Slutligen en sida som jag gjorde till den fina skissen.

MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...