lördag 8 maj 2010

allt för konsten...

-ALTER-konsten!


Vid det senaste Stellas-besöket hittade jag dessa URSÖTA måttband i URSÖTA förpackningar. Egentligen behövde jag väl kanske inget nytt måttband men jag fick så proffessionell övertalningshjälp av både Jenny och AnnaMaria att köpet snart var ett faktum. (Följande dialog är fritt från minnet, hoppas att ingen känner sig felciterad! *skratt*)

Jenny: Det är klart att du måste ha ett sånt här, det har ju både halssnodd och magnet, då tappar du inte bort det. Tänk vad smart! Dessutom är det centimeter på ena sidan och tum på den andra, ett oumbärligt verktyg för en scrappare!!!
AnnaMaria: Javisst, och tänk vilken fin ask det kommer i, den kan du ju altra och ha som en fin presentförpackning! Perfekt!


Sagt och gjort.
Måttbandet fungerade alldeles utmärkt när jag skulle sy nya gardiner, nu vet jag fönsterbredden i både tum och centimeter *fniss* och förpackningen är numera bevisligen altrad. (ett 20-minutersprojekt) Den lilla prinsessan här hemma blev dock mycket besviken när hon insåg att asken faktiskt inte var till henne. Med eller utan godis.


Med detta vill jag säga att man kan göra det mesta av det mesta, det gäller bara att se möjligheterna i saker runt omkring sig.

Förpackning/måttband: Stellas (fysiska butiken)
Blommor, blad och bling: Prima/Stellas
Ängel och satinband: Privata.



Jag passar på att visa er ännu ett 20-minutersprojekt, två söta müssli-förpackningar.
Jag gör alltid egen müssli, och nu tänkte jag ge bort ett par påsar till en vän så då passade jag på att piffa dem lite.





Papper: TPC studio, Anchestral Bird Brocade (fram- och baksida)
Stans: Martha Stewart
Blommor, band och rubons: Stellas.

MiaKvack
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...