onsdag 19 maj 2010

fina burkar



Jag älskar konservburkar! På mitt köksbord har jag några helt odekorerade burkar i olika storlek med blommor och värmeljus i. Jag tycker att den blanka metallen blir en fin kontrast till murgröna och vita dukar, och så passar de ju så bra just i KÖKET!

Direkt när jag såg de vackra pappren och klipparken ur graphic 45s nya Le Romantique Collection visste jag att jag ville använda dem till att dekorera fler konservburkar. Lite romantik, lite vintage, lite shabby chic... Jag tänkte mig att den råa metallen skulle skymta fram mellan fjärilar och spetsband, som en snygg kontrast, men när jag arbetat färdigt insåg jag förvånat att jag hade täckt hela burkarna med vackra saker. Det var ju så mycket jag ville få med! Nästa gång pyntar jag en tiolitershink istället!
Med ljusgrön sisal och vita textilrosor blev konservburkarna till romantiska blomsterarrangemang.

Imorgon visar jag fler konservburkar!










Papper, klippark och diecuts: Graphic 45 - Le Romantique Collection
Notblad, äkta vintage från Stellas
Kantstans: Martha Stewart
Spetsband: Stellas
MiaKvack


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...