lördag 29 maj 2010

Basic grey Med Fnyz

I mitt senaste DT-kit fick jag helt underbara papper från Basic greys senaste serier "Basics" och "Capella". Papprena gick mycket i bruna nyanser och passar utmärkt till layouter (och kort) med lite vintage-känsla.

Så som första layout bestämde jag mig för att scrappa en riktigt gammalt kort. Det är mina morföräldrars bröllopskort. De firar guldbröllop iår så jag bestämde mig för att scrappa en layout åt dem.

"19601015"


Så jag valde "BG - Cappella - Mezzo" och rev en skåra i det och bakom satte jag en bit av "BG - Basics - Docket" som är ljust med massa små prickar på. Jag "sydde" ihop revan med scrappers floss i brunt och dekorerade med lite rosor och en fin nål. Under fotot fäste jag spets som fick sticka ut lite gran så det blev som en vacker fotomatta.

Rubriken är chipbord thickers från American crafts och på dem har jag lite 3D lack med crackle-effekt för att få lite mera "vintagekänsla".

De små hjärtana är "MM - Love struck - Rubons" på det arket finns massor av små hjärtan och ord som "Love", "love you" och "Be mine".


Allt material kommer från stellas underbara webshop

///Hanna/Fnyz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...