lördag 5 mars 2011

Asalis första

Nu har det blivit dags för den första layouten från Asali/Åsa som också blir först ut av våra 4 nya tjejer att visa upp en layout. Vi börjar med att visa hennes fantastiska layout:

"Keps"


Såhär skriver Åsa:

"Jag scrappar ofta romantiskt och älskar att dekorera med spets och blommor på mina layouter. Men jag scrappar sällan i enbart vintage. dvs använder mig av gammalt material såsom ransoneringkuponger, bokblad eller andra etiketter så det var riktigt roligt, inspirerande och utmanande att dekorera med sådant.

Min layout blev trots vintage-temat relativt avskalad och enkel för att vara mig.

Jag la på ett sepiafilter på fotot också för att få det att se lite gammalt ut. Sedan knölade jag bokbladet, rev det på vissa ställen och distressade med distress ink för att det skulle se gammalt och slitet ut. Sedan chalkade jag kanterna på cardstocken också för att få fram vintagekänslan lite mer."



Det mönstrade pappret är en del av "PP - Sweetness - Picture perfect", sen har Åsa dekorerat med ett bibelblad, halvpärlor från inkido, spets, små metallblommor m.m. m.m.

Allt material finns i Stellas lilla butik.

//Fnyz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...