tisdag 15 mars 2011

Veronica/Leia goes vintage

Nu har det så äntligen blivit dags för den sista av våra fyra nya tjejer att visa upp en layout här under Vintagemåanden Mars :-)

"Hugo <3>


Såhär skriver Veronica/Leia om sin layout:

"Hejsan!
Jag gillar verkligen vintage - när andra gör det!! Ja, jag tycker det är jättesnyggt men har själv haft lite svårt att få till det. För även om jag gjort försök trillar jag gärna tillbaka till det färgglada. Så det var en kul utmaning att skapa med ett Vintage-kit.

Min första LO visar ett kort på min farmors föräldrar, Hugo & Lisa. Kortet är ju inte det bästa men jag har faktiskt tagit det själv som 11 åring med en gammal ärvd kamera. Vi var ofta hos dem och de betydde mycket för mig så det var kul att få scrappa om dem.

Jag började med att maska en ram innan jag mistade en fyrkant i mitten. När den torkat ritade jag lite slarvigt runt kanten med en brun penna för att rama in det ytterligare. Det fina gamla boksidan matchar bra med papprena från Basic Grey. Lite knappar, en fjäril, blommor, halvpärlor och pearl maker ger den rätta vintage stämningen."



Allt material kommer från Stellas.se!


/Fnyz


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...