fredag 4 mars 2011

Fnyz goes vintage

Jag är inte någon vintage-scrappare, men jag är nog en scrappare som provar många olika stilar då och då så jag kunde ändå göra "vintage" lite fnyzigt och resultatet kommer här:

"V.14"


Bakgrundspappret från "Jenny Bowlin" hade texten "Reg. nr." uppe i hörnet och jag tyckte det var lite kul att gnugga dit ett P så det blev "Preg. nr" alltså graviditet nummer 3 som lilla fröet i magen är för mig :-)

Jag rev bakgrundspappret längst kanterna och sydde fast det på ett mörkbrunt cardstock. En cirkel från samma mörkbruna cardstock fick rama in fotot och sen har jag dekorerat med spets, rosor, blommor och pärlor m.m. Rubriken är 3D-lackad med krackelerings-lack så den ser lite vintage/gammal ut.



En riktig gammal kaffekupong sticker fram för att lyfta vintage-känslan och fotot har fått ett sepia-tonat lager i photoshop.

Allt material kommer från stellas lilla butik


//Fnyz
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...