tisdag 9 februari 2010

Forever & always

Hej, hej allihopa!
På söndag är det Alla hjärtans dag ( om nu nån skulle ha missat det;), så då tänkte jag,Carina, ta tillfället i akt och visa lite alster på tema kärlek här i bloggen under veckan!

Idag blir det en layout, och jag tänkte även berätta lite om hur jag gjort layouten.
Som bas på den här layouten har jag använt mig av ett ark rosa Bazzill Dotted swiss.

Över den har jag lagt vit cardstock som jag klippt med en mönstersax längst kanterna för att få den vågiga kanten och sen ett ark kraft cardstock.

På kraft pappret har jag stämplat med en prickig bakgrunds stämpel ( som jag hade i mina gömmor) och sen embossat med inkidos härliga embossing pulver (frost) så det glimmar jätte fint om layouten=)

Sen så klippte jag ut alla delar ur pappret," MM-Love struck-Valentine tag" , jag stansade även ut några cirklar ur pappret, "MM-Love struck-Cupid".

Cirklarna delade jag i hälften och och satte dit dem i två rader på mitten av layouten.

Sen så placerade jag ut alla små kärleks ettiketter jag klippt ut på den undere delen av layouten.

Så var det dags för foto,titel , spets, pärlor, knappar att komma på plats

Voilá !! så var layouten klar =)

Det var allt för idag, jag återkommer i morgon med en ny layout.

//Carina♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...